Bolovi u vratu - uzrok glavobolje i vrtoglavice

Bilo kakve abnormalnosti, upale ili povrede mogu uzrokovati bol u vratu ili ukočenost. Mnogi ljudi povremeno doživljavaju bol ili ukočenost u vratu. U mnogim slučajevima, to je zbog lošeg držanja ili preterane upotrebe. Ponekad je bol u vratu uzrokovan povredom od pada, kontaktnim sportovima ili trzajnom povredom vrata. Vaš vrat se sastoji od pršljenova koji se protežu od lobanje do početka ramenog pojasa. Cervikalni tj vratni diskovi apsorbuju šok između kostiju. Kosti, ligamenti i mišići vašeg vrata podržavaju vašu glavu i omogućavaju kretanje. Bilo kakve abnormalnosti, upale ili povrede mogu uzrokovati bol u vratu, ukočenost ili vrtoglavice.

Neki od simptoma

Znaci i simptomi uključuju: Bol koji se često pogoršava ako dugo držite glavu na jednom mestu, kao što je vožnja ili rad na kompjuteru. Stezanje mišića i grčevi, smanjena sposobnost kretanja glave, glavobolja. Ako imate bol u vratu koji traje duže od nedelju dana, pritom je težak bol, ili ga prate drugi simptomi, odmah potražite medicinsku pomoć.

Uzrok bola u vratu

Vaš vrat je fleksibilan i podržava težinu vaše glave, tako da može biti ranjiv na povrede i stanja koja uzrokuju bol i ograničavaju kretanje.

Uzroci bola u vratu uključuju:

Prenapregnuti vratni mišići
  Istrošeni zglobovi
  Nagnječenje nerva
  Povreda usled pada

Baš kao i drugi zglobovi u vašem telu, vaši vratni zglobovi se obično smanjuju i njihov kvalitet sa godinama opada. Osteoartritis uzrokuje propadanje hrskavice između pršljenova. Vaše telo zatim formira koštane formacije koje utiču na kretanje zglobova i izazivaju bol.

Fizikalna terapija za bol u vratnom delu

Vaš lekar ili fizioterapeut će izvršiti detaljnu procenu kako bi utvrdio uzrok bola i pružio vam mogućnosti lečenja fizikalnom terapijom.