Kada nešto pođe po zlu s vašim ramenom, ono ometa vašu sposobnost slobodnog kretanja i može prouzrokovati mnogo bola i nelagodnosti. Do problema dolazi jer su strukture koje čine rame, podložne raznim problemima i povredama. Ono što većina ljudi naziva rame je zaista nekoliko zglobova koji su okruženi povezani sa tetivama i mišićima kako bi se omogućio širok spektar pokreta u ruci - od česljanja kose, češkanja leđa do oblačenja odeće, pranje zuba, i obavljanje normalnih svakodnevnih aktivnosti.

Zglob ramena

Mobilnost, međutim, ima svoju cenu. To može dovesti do povećanja problema sa nestabilnošću ili ako rame nije stablino, može doći do nagnječenja mekih tkiva ili koštanih struktura u vašem ramenu, što rezultira bolom. Možete da osećate bol samo kada pomerate rame ili sve vreme. Bol u ramenu može biti privremen ili može da se nastavi i zahteva medicinsku dijagnozu i lečenje. Fizikalna terapija se pokazala odličnim izborom kada je u pitanju bol u ramenu.

Uzrok i smiptomi

Postoji nekoliko mogućih uzroka bola u ramenu, kao što su:

1. Upala - gde vam rame postaju vruće, javlja se crvenilo, rame je otečeno i bolno. Ovakvi simptomi se javljaju kao prirodna reakcija vašeg tela na infekciju ili povredu.
2. Oštećenje mišića i tetiva oko ramena - napetost u mišićima između vrata i ramena - to je obično do vašeg držanja u gornjem delu leđa ili vrata, a često je povezano sa načinom na koji stojite ili sedite kada koristite za računarom;
3. Upala u bursi - jastučić ispunjen tečnošću koji normalno pomaže da se mišići i tetive klize glatko preko kostiju ramena
4. Oštećenje kostiju i hrskavice - može biti uzrokovano artritisom.

Fizikalna terapija za bol u ramenu

Takođe je moguće da bol koji osećate u ramenu dolazi od problema u drugom delu vašeg tela, kao što je vrat. U slučaju akutne povrede koja izaziva jak bol, potražite medicinsku pomoć što je pre moguće. Ako je bol manje ozbiljan, možete da se odmorite nekoliko dana da vidite da li će vreme rešiti problem. Ako simptomi potraju, obratite se lekaru.

Vaš lekar ili fizioterapeut će izvršiti detaljnu procenu kako bi utvrdio uzrok bola u i pružio vam mogućnosti lečenja fizikalnom terapijom.