Akutni bol u kolenu može biti uklonjen ukoliko se preduzmu pravi koraci. Jedna od metoda u rehabilitaciji koja se odlično pokazala i doprinosi smanjenju bola u kolenu je elektroterapija. Ovo je sigurna i efikasna alternativa. Elektroterapija koristi blage električne impulse kako bi umanjila i blokirala bol.

Bol u kolenu simptomi

Bol u kolenu je čest simptom kod ljudi svih uzrasta. Može početi iznenada, često nakon povrede ili vežbe. Bolovi u kolenu takođe mogu početi kao blaga nelagodnost, a zatim se polako pogoršati. Mesto bola i jačina bola u kolenu mogu da variraju u zavisnosti od uzroka problema. Znakovi i simptomi koji ponekad prate bolove kolena uključuju: Oticanje i ukočenost, crvenilo i toplina na dodir, slabost ili nestabilnost, pucketanje ili škripanje, nemogućnost potpunog ispravljanja kolena. Svi ovi simptomi mogu imati različite uzroke. Prekomerna težina dovodi do većeg rizika za probleme sa kolenima. Preterano vežbanje i opterećenje kolena može izazvati bol, ako imate istoriju artritisa, to može izazvati bolove u kolenu. Mnoge vrste manjih bolova u kolenu dobro reaguju na mere samopomoći, ukoliko je manji bol u pitanju, odmorite koji dan.

Mere zaštite i prevencija

Za smanjenje akutnog, ali i subakutnog bola najbolje se pokazala fizikalna terapija, ali U nekim slučajevima, retkim, vaše koleno može zahtevati hiruršku intervenciju. Iako nije uvek moguće sprečiti bol u kolenu, sledeće preporuke mogu pomoći da se spreče povrede: Održavati normalnu telesnu težinu, jer to je jedna od najboljih stvari koje možete učiniti za kolena. Prilikom vežbanja morate obratiti pažnju na pravilno izvođenje vežbe, svaki nepravilan pokret može kasnije praviti problem. Jaki i zdravi mišići oko kolena čine vaše koleno stabilnim, jako je bitno održavati mišiće, ukoliko su mišići slabi, dolazi do nestabilnosti u zglobu kolena, a samim tim dolazi do povreda. Pametno vežbajte, jer osobe sa osteoartritisom moraju da budu oprezne, umesto dizanja tegova i skokova, idite na plivanje. Ukoliko vežbate ibegavajte vežbe gde je stres na kolena prevelik.

Fizikalna terapija za bol u kolenu - elektroterapija

Vaš lekar ili fizioterapeut će izvršiti detaljnu procenu kako bi utvrdio uzrok bola, i pružio vam mogućnosti lečenja fizikalnom terapijom.