Bol u leđima koji se može pojaviti nakon podizanja teških stvari, usled nepravilnog vežbanja, kao posledica nekog pada ili uvrtanja par meseci ili par godina ranije. Bol u leđima je u velikom broju slučajeva uzrokovan naprezanjem mišića, ali ponekad bol u leđima može biti vezan za disk koji se usled međupršljenskog pritiska ispupčava i nagnječi nerv ili totalnim kolapsom tog diska. Kada izbočeni ili rupturirani disk pritisne nerv, bol može da se manifestuje u  leđima, zatim se spušta do zadnjice pa čak i niz nogu. U najvećem broju slučajeva, ovi simptomi (spuštanje bola niz zadnjicu a zatim niz nogu) ukazuju da je reč o išijalgiji ili u narodu poznatijem kao išijas. Ukoliko se ovakvi simptomi jave, nemojte da čekate, idite kod lekara da ustanovi dijagnozu.

Mišići u donjem delu leđa

Donji deo leđa podržava težinu gornjeg dela tela i obezbeđuje pokretljivost za svakodnevne pokrete kao što su savijanje i uvijanje. Mišići u donjem delu leđa su odgovorni za savijanje i rotiranje kukova prilikom hodanja, kao i za podršku kičmenom stubu. Nervi u donjem delu leđa zaduženi su za mišiće u predelu pelvisa, nogama i stopalima.

Inflamacija kao odgovor tela

Većina akutnih bolova u donjem delu leđa je posledica povreda mišića, ligamenata, zglobova ili diskova. Kada dođe do povrede telo reaguje na povredu tako što se javi inflamacija, koja je samo jedan u nizu procesa oporavka tj odgovor vašeg tela povrdi. Upala tj inflamacija koja se pojavila može izazvati jak bol.

Prilikom inflamacije, tečnost koja se nakupi može još više pritisnuti nerv i samim tim pojačati bol. Fizikalna terapija se pokazala kao odlično rešenje za smanjenje bola i otoka. Većina bolova u donjem delu leđa je akutna ili kratkotrajna i traje nekoliko dana do nekoliko sedmica. Ukoliko se odmah krene sa terapijom može se brzo smanjiti bol i vratiti se normalnom funkcionisanju. Većina akutnih bolova u donjem delu leđa je mehaničke prirode, što znači da postoji poremećaj u načinu na koji se sastavni delovi leđa (kao što su kičma, mišići, intervertebralni diskovi i nervi) uklapaju i pomeraju zajedno. Subakutni bol u donjem delu leđa je definisan kao bol koji traje između 4 i 12 nedelja. Hronični bol u leđima je definisan kao bol koji traje 12 nedelja ili duže, čak i nakon što je tretirana početna povreda ili osnovni uzrok akutnog bola u donjem delu leđa, istraživanja su pokazala da oko 20% ljudi pogođeni akutnim bolovima u donjem delu leđa razvijaju hronični bol u donjem delu leđa sa stalnim simptomima. Fizikalna terapija uspešno ublažava hronični bol u donjem delu leđa. U nekim slučajevima bol može da bude i dalje prisutan i da traje.  Kod ovakvih slučajeva, ukoliko ništa ne pomogne, mora se uzeti u obzir hirurška intervencija.

Fizikalna terapija za bol u leđima (išijas - išijalgija)

Vaš lekar ili fizioterapeut će izvršiti detaljnu procenu kako bi utvrdio uzrok bola, i pružio vam mogućnosti lečenja fizikalnom terapijom.